2016 NR. 3 HEADER

woensdag 19 oktober 2011

Kerst

Ik begin al een beetje in kerststemming te komen en daar helpt het weer van vandaag ook een handje bij.
Het regent hier al de hele dag met af en toe een fikse hagelbui en voor de verandering ook onweer. Maar binnen is het gelukkig lekker warm en gezellig. Vorig jaar ben ik begonnen met dit kleine kerstlapje en nu heb ik het afgemaakt en op de deksel van een houten doosje geplakt. Het doosje heb vorige week gekocht bij de Wibra voor 2,99 euro. Op de deksel zat een houten plaatje waar een rood geruit stofje omheen was geplakt. Even gekeken of het er gemakkelijk af kon en ik dacht van wel. Thuis gekomen een schroevendraaier er onder gezet en ja hoor het ging meteen los. Nieuw stukje vlies er op geplakt, borduurtje er om heen, afgewerkt met een mooi bandje en mijn eerste kerstproduct voor dit jaar is klaar. Het patroontje is een gratis patroontje van 123 citrouille uit Frankrijk en geef ik er bij. Komen jullie ook al een beetje in kerststemming?

I'm already a bit in christmas mood. It is cold here in The Netherlands and it is raining all day. But inside the house it is warm and cozy. I started this tiny sampler last christmas and now I have finished it. I have bought the wooden box in a shop here and removed the fabric that was on the lid and now it lookes like this. The pattern was a freebie from 123 citrouille from France. Are you already the christmas spirit?




Op 12-draads linnen wordt het 10 x 10 cm
On 30 count linen it measures 10 x 10 cm






15 opmerkingen:

  1. Wat een schattig doosje is dit geworden.
    Groeten,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een super leuke doos is dit geworden en dank voor het delen van het patroon!
    groetjes Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dankjewel voor het kerstborduurtje, ik ga me er ook eens aan wagen, heb nog zo een kistje in mijn hobbykamertje staan. Je ziet het resultaat wel weer verschijnen ;)
    fijne avond verder, Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoe gezellig mooi,Marijke.Chique!!!M.H.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Knap gedaan, ik kom al stilletjes aan in de kerststemming, en je doek geeft een meerwaarde aan de doos. Hartelijk dank voor het patroon.
    groetjes cindy

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een prachtig doosje heb je gemaakt en bedankt voor het leuke patroontje !

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het is erg leuk geworden, zo heb je snel en goedkoop een mooi resultaat.
    Dank voor het idee en patroon.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Marijke, wat 'n super leuk kerstpatroontje. En een keileuke doos met dat leuke slot erop. Het patroontje is al opgeslagen en ik denk dat ik daar vanavond ook maar eens mee ga beginnen.
    Een fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Marijke,
    Wie raakt bij het zien van dit moois nou niet in de kerststemming...? Ik vind het weer heel erg mooi... Genieten, zoals steeds...
    Lieve groetjes,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Een beetje van Wibra en beetje van je zelf en de resultaat is prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat is dit mooi geworden! Jammer dat ik dit bericht niet eerder gezien heb, want misschien zijn deze doosjes al wel uitverkocht nu. Ik ga gelijk kijken morgen, want zo'n doosje wil ik ook wel!
    Bedankt voor het goede idee Marijke!
    groetjes, Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een leuk doosje is dit geworden zeg! Je hebt er ook een super leuk bandje bij gebruikt. Ook frans?

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi Simone, ja het bandje komt uit Frankrijk, ik vind het ook zo'n mooi bandje. Ze hebben daar een hele serie van dit soort bandjes.
    Daar wordt een mens heel hebberig van! groetjes van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Via via ben ik op je blog terecht gekomen, heel erg leuk geworden hoor dat doosje.
    Ik ga dat patroon in het mini namaken, bedankt voor het delen.
    Groetjes
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Marijke,

    Dankjewel dat we borduurpatro0ntjes van je mogen downloaden. Ik heb er twee meegenomen.

    Veel groeten van Jantje
    (www.hobbyjournaal.nl) naam Mannie.

    BeantwoordenVerwijderen