2016 NR. 3 HEADER

zondag 30 augustus 2015

Kerstkussentje Sneeuwpop

Kunnen jullie je nog herinneren dat ik op 12 augustus dit doosje op mijn Facebook pagina heb laten zien?
 
 
Bandjes, borduurband en garen bij elkaar gezocht voor een nieuw project. Ik ben er mee aan de slag gegaan, elke avond een klein stukje, want zoveel borduurtijd heb ik helaas niet (meer).
 
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ 
 
Maar het is toch af gekomen en ik vind het erg leuk geworden. Ik heb meerdere kerstkussentje op dit formaat gemaakt, dit is de derde in drie jaar tijd. Ik denk dat ik er maar een traditie van maak, elk jaar één. Kan ik ze als een slinger ophangen, of in de kerstboom.
 
 
Het complete pakketje om dit kussentje te maken
kun je vinden in de webwinkel
 
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ 
 
Verder is de collectie borduurpatronen van "European Reproduction Samplers" uitgebreid met vijf nieuwe patronen.
 
Jullie zijn enthousiast over deze prachtige reproducties van antieke merklappen en wij ook!
 
 
Eén van de vijf nieuwe patronen,
in de webwinkel vind je ze allemaal
 
 
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ 
 
Dit magneetbord bestaat al jaren, maar ik heb pas sinds kort ontdekt hoe handig zo'n ding is!
 
 
 
Tijdens de eerste "proefworkshop" doorstoppen hier die wordt gegeven door Jeanny Cobben kwamen enkelen van ons (waaronder ik) er pas achter hoe fijn het is om bij doorstopwerk, zo'n "stekenhulp" te gebruiken.
 Met stopwerk blijf je tellen, maar door de strip steeds een stukje te verleggen weet je precies waar je bent. Maar ook voor kruissteekjes is het erg handig! Je kunt de magneetborden vinden in de webwinkel.
 
De workshop van Jeanny was geweldig, Gonnie en ik hebben ook meegedaan samen met een paar borduurvriendinnen.
 
Op de Facebook pagina "Passie voor Borduren" van Henny Buis staat een verslagje van deze workshop. Om dit te kunnen lezen heb je een Facebook account nodig zodat je je kunt aanmelden als lid van deze groep. "Passie voor Borduren" is een ontzettend leuke Facebook groep waar iedereen zijn werk kan laten zien en de liefde voor borduren met elkaar wordt gedeeld. Heb je nog geen Facebook account? Je kunt er heel gemakkelijk gratis een aanmaken!
 
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ 
 
Fijne week allemaal!
 
Marijke
 
 
 

2 opmerkingen: